
Közösségi média marketing hatékonyan
Tudta, hogy a világon az emberek hatvan százaléka nap mint nap használ valamilyen social media platformot?
A közösségi média marketing a tartalom létrehozásának folyamata a különböző közösségi média platformokon az elkötelezettség ösztönzésére illetve a vállalkozás vagy termék népszerűsítése érdekében.
Milyen előnyei vannak:
- növeli a márkaismertséget
- új ügyfeleket lehet elérni
- erősebb kapcsolatot lehet építeni a meglévő ügyfelekkel
- forgalmat terel a weboldalra
- értékes adatokat lehet gyűjteni
- ügyfeleket hoz

A hatékony social media marketing öt alappillére:

Stratégia

Tervezés és publikálás

Megfigyelés

Analitika és riportolás

Hirdetés
Mi mindig tervezéssel kedjük a munkát, mert látni kell a nagy képet, mielőtt kitaláljuk hogy hogyan történjen a testreszabott hatékony kommunikáció. Első kérdés, hogy mik a célok a social médiával, és itt nem az üzleti célokra gondolunk, hanem marketing célokra. Lehet az ismertség növelés, weboldal látogatók szerzése, vagy webshop vásárlók szerzése. A következő kérdés, hogy milyen platformot érdemes használni. Minimum 100 social média platform létezik a világon, amelyből választani lehet. Vannak a nagyobbak és vannak a kisebbek illetve feltörekvő social média platformok. A célhoz kell választani platformot. A harmadik kérdés, hogy milyen tartalmat kell megosztani az adott felületeken. Lehet szórakoztató, vagy ismeretterjesztő, vagy általános információk, hogy néhány példát írjunk.

Social média marketing stratégia

Tervezés és publikálás
A social médiában egyszerű megosztani tartalmakat hasonlóan mint, ahogy mi tesszük a saját felületeinken, azonban a jól átgondolt tervezés segíti az erőfeszítéseinket. A következő kérdéseket biztosan át kell gondolni: Milyen tartalom rezonál legjobban az adott csatorna felhasználóival? Milyen márkahangot alkalmazzunk? Mikor kell posztolni, hogy a lehető legtöbb embert elérjünk a célcsoportunkban? Például a Facebookon jellemzően ebéd után, és vacsora környékén vannak fent a legtöbben. Rengeteg elérhető eszköz van, amivel időzíteni lehet a posztjainkat, de már egy Excel- tábla is sokat segít.
Megfigyelés és kapcsolódás
Ahogy elkezd növekedni a socal media jelenlétünk, visszajelzéseket, hozzászólásokat fogunk kapni, illetve beszélni kezdenek rólunk. Mindezt monitorozni kell. A pozítiv és negatív visszajelzésekre is érdemes reagálni, hiszen mindkettő befolyásolja márkánk megitélését. Bizonyos számú követő esetén már érdemes elgondolkodni olyan eszközökben, amelyek segítik ezt a megfigyelési tevékenységet.


Analitika és riport
Az elért eredményeket az egyedi posztok és a teljes stratégia szintjén is fontos monitorozni, hogy lássuk, mi mennyire hatékony.
Hirdetés
A social media organikusan növeli az elérést, ezen keresztül pedig az ismertséget. Ezt érdemes kombinálni a fizetett eléréssel, mert nagyobb kontrollt biztosít afelett, hogy kit érünk el, így tetszőleges módon növeli a márka, a termék, a szolgáltatás ismertségét. Ráadásul az így nyert adatok segítenek a saját organikus tartalmaink fejlesztésében is.
