Milyen előnyei vannak a marketing stratégiának
- ügyfélút részletes tervezése
- könnyebben ellenőrizhető lépések
- erőforrások hatékonyabb felosztása
- jobban megismerjük saját, és konkurenseink marketing eredményeit
- tervezhető költségvetés a marketing stratégia céljaival összhangban
- bevételek maximalizálása és költségek csökkentése

Tervezzük meg előre
A digitális marketing stratégia egy terv különféle online csatornák, például keresőmotorok, közösségi média, e-mailek és webhelyek használatára egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére.
Célzás
A digitális marketingstratégia célja a potenciális ügyfelek elérése a megfelelő helyen, a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel.
Miért kell stratégia?
Egy átfogó digitális marketingstratégia segíthet a márkaismertség növelésében, a webhely forgalmának növelésében, a leadek generálásában és végső soron a bevétel növelésében.

Tudatosság
Ez az első állapot a vásárlói útvonalban. Ez a folyamat amikor potenciális ügyfeled tudatába kerül a céged márkájával, termékével, szolgáltatásával. Jellemzően hirdetés formájában. Mivel a csatorna tetején van, ezért szokták hívni TOFU-nak, azaz top of the funnel.

Megfontolás
A felhasználó itt már érdeklődik irántad, és itt gondolkozik el, hogy tovább lépjen-e konverziós fázisba. Digitális marketingben jellemzően egy weblap, de természetesen vannak eltérő esetek, amikor más eszközök segítenek a pozítiv megfontolásban.

Konverzió
A konverzió mindig attól függ, hogy az ügyféllel közösen mit határozunk meg konverziónak, lehet ez vásárlás, feliratkozás egy hírlevélre, vagy akár kattintás egy képre. Itt a hatékony konvertálás lépéseinek tervezése történik. Például betette a kosárba, de nem vette meg, akkor küldjünk neki emailt, és adjunk még 5% kedvezményt.

Lojalitás
Egyszerűbb megtartani valakit, mint újat hozni. Ebben fázisban a vállalkozás termékét, vagy szolgáltatását már használta a felhasználó és kialakíthatjuk a brand lojalítást, azaz annak a stratégiáját, hogy lesz visszatérő vásárló. Például törzsvásárlói kedvezmény.